Producatorul de bere Heineken Romania, care detine 30% din piata, dupa preluarea Bere Mures, a inregistrat o crestere de 16% a cifrei de afaceri in prima jumatate a anului, la 390 mil. lei (106 mil. euro), in timp ce volumele vandute de companie s-au majorat in aceeasi perioada cu 5,6%.
Reprezentantii Heineken, care au anuntat ieri pentru prima data de la intrarea pe piata un rezultat consolidat in primul semestru, au precizat ca datele reprezinta cifra de afaceri neta raportata doar de compania Heineken Romania, fara a include rulajul Bere Mures, companie preluata in prima parte a acestui an de imbuteliatorul olandez, intr-o tranzactie estimata la 150 de milioane de euro.
"In conditiile in care producatorii de bere se confrunta cu cresteri accelerate ale costurilor variabile (materie prima si ambalaje - n. red.) si cu o intensificare a concurentei datorita cresterii mai lente a pietei berii, focusul pe cresterea in valoare din compania noastra a devenit mult mai puternic. Acest fapt a devenit deja vizibil in cresterea de profit realizata in anul 2007 si este reconfirmat prin performanta obtinuta in prima jumatate a acestui an", a declarat Edwin Botterman, CEO al Heineken Romania.
Heineken este prima companie multinationala care a anuntat cifra de afaceri inregistrata in primul semestru.
Rata de crestere a cifrei de afaceri raportata de Heineken in prima jumatate a anului este insa inferioara avansului de peste 24% de anul trecut, cand grupul olandez a raportat un rulaj net de 207 mil. euro, rezultat care a plasat compania pe locul doi, dupa Ursus Breweries, cu afaceri de 278 mil. euro.
Odata cu finalizarea fuziunii cu Bere Mures, rulajul anual al grupului olandez se va imbunatati cu cel putin 50 de milioane de euro, valoare raportata de Bere Mures in 2007, la un profit net de 12,7 mil. euro. Potrivit datelor companiei, procesul de fuziu