Compania Sodexho, unul din principalii emitenti de tichete de masa prezenti si pe piata romaneasca, considera ca piata tichetelor de masa se va dezvolta anual, prin cresteri constante de 20%, in timp ce catering-ul industrial (serviciile de servire a mesei la locul de munca) se va confrunta in urmatorii ani cu o cerere in crestere, nesustinuta momentan de jucatorii locali.
“ Piata de catering din Romania se afla intr-un proces de crestere in ultima perioada, urmand modelul practicilor din strainatate. Intrucat numarul de salariati din Romania este unul considerabil, iar majoritatea au in cadrul programului de lucru un anumit interval pentru pauza de masa, consideram ca exista cerere pentru servicii de catering industrial, cerere care este satisfacuta momentan prin alte metode”, a declarat, pentru Wall-Street, Francois Podeur (foto), director general al companiei Sodexho Romania.
In prezent, Sodexho actioneaza doar pe piata emitentilor de tichete de masa, de cadou, de cresa sau sociale, piata care s-a dezvoltat considerabil in ultimii zece ani in Romania. Peste 35.000 de companii si peste 1.500.000 de angajati beneficiaza in Romania de tichetele Sodexho.
„Gradul de penetrare a tichetelor de masa in multinationale este foarte mare, dar din ce in ce mai multe IMM-uri adopta sistemul, constientizand importanta unui sistem de beneficii extrasalariale”, mai afirma Podeur.
Anul trecut, tichetele de masa au fost solicitate predominant in sectorul serviciilor, cel industrial, dar si de catre investitorii straini. „Atat piata tichetelor de masa cat si a celor de cadou inregistreaza de la an la an cresteri constante.In 2007 piata a crescut cu peste 20%, iar pentru acest an estimam o crestere similara”, a continuat reprezentantul Sodexho.
Catering-ul industrial, inca in asteptare
In timp ce portofoliul de tichete de masa se diversifica, servic