» O nava care transporta o substanta periculoasa a stat doua saptamani in rada, pana sa-i fie aprobata intrarea in portul Constanta.
» Recent, trei oameni au ajuns la spital in urma contactului cu tetraclorura de silicon.
» In baza de date a Autoritatii Navale Romane exista o "lista neagra", care cuprinde 23 de nave.
Autoritatile portuare au luat mai multe masuri de siguranta dupa ce nava portcontainer OOCL China, incarcata cu 60.000 de litri de tetraclorura de silicon, care venea de la Odessa, a solicitat sa intre in rada portului Constanta. Initial, autoritatile portuare au refuzat acest lucru, deoarece containerele in care era depozitata marfa nu erau etanse si prezentau scurgeri. Directorul Capitaniei Zonale Constanta, Alexandru Mezei, a declarat ca nava a stat la rada exterioara a portului doua saptamani. Ieri, autoritatile au permis accesul in rada interioara din incinta unui operator portuar, dupa ce vasul a fost inspectat mai multe zile de o firma specializata si doi specialisti din Olanda. El a precizat ca nava nu putea ramane in rada exterioara a portului, deoarece exista pericolul avarierii vasului si accidentarii echipajului.
Alexandru Mezei a declarat ca nava a intrat la descarcare, iar marfa din containerele care prezentau scurgeri va fi transportata in afara terminalului de containere, unde substanta va fi neutralizata. Echipajul navei nu a reclamat catre autoritatile portuare nici un fel de intoxicatii, iar nava va ramane in portul Constanta pentru reparatii. Comandantul vasului a ales portul Constanta pentru ca urmatorul port, Istanbul, era prea departe pentru a putea merge cu nava si pentru evitarea oricarui pericol. Saptamana trecuta nava Alicia, incarcata cu aceeasi marfa, a stationat in rada exterioara a portului dupa ce autoritatile portuare au gasit scurgeri la instalatii. Atunci, trei angajati