În ciuda prognozelor privind continuarea încetinirii ritmului de creştere al pieţei auto, grupuri internaţionale mari îşi fac intrarea în Romånia. După Ford, cu uzină şi subansamble, şi după extinderea Renault, prin centrul de cercetare, a venit råndul Mercedes-Benz, prin divizia de finanţare. Piaţa auto din Romånia a fost invadată, în ultimele luni, de automobile second-hand, situaţie creată de transformarea taxei de primă înmatriculare în taxă de polua
În ciuda prognozelor privind continuarea încetinirii ritmului de creştere al pieţei auto, grupuri internaţionale mari îşi fac intrarea în Romånia. După Ford, cu uzină şi subansamble, şi după extinderea Renault, prin centrul de cercetare, a venit råndul Mercedes-Benz, prin divizia de finanţare.
Piaţa auto din Romånia a fost invadată, în ultimele luni, de automobile second-hand, situaţie creată de transformarea taxei de primă înmatriculare în taxă de poluare începånd cu luna iulie. Astfel, în a şasea lună a anului, importul de maşini vechi a înregistrat în salt, favorizat de noua taxă, care avantajează financiar înmatricularea maşinilor mai vechi. „În mod normal, ponderea autovehiculelor second-hand în totalul înmatriculărilor este de aproximativ 30%, restul fiind noi. În luna iulie, raportul a fost dat peste cap, cu un val de maşini vechi intrate în ţară“, spune Michael Grewe, preşedinte şi director executiv Mercedes-Benz Romånia.
În această situaţie pare ciudat că Daimler Financial Services a decis să îşi deschidă o sucursală de finanţare în ţara noastră, activitate care se bazează aproape exclusiv pe autovehicule noi. Compania germană, cel mai mare furnizor din lume în domeniul vehiculelor comerciale, cu un portofoliu de peste 60 de miliarde de euro, a deschis, săptămåna trecută, Mercedes-Benz Financial Services Romånia (MBFRS), prin care speră să atingă o cotă de 25% din piaţa leasingului în m