Potrivit calculelor facute de analistii americani ai pietei de IT&C, Apple va avea de pe urma noului model de iPhone o marja de profit mult mai mare decat la primul. Calculele se regasesc intr-un studiu realizat de compania de cercetare iSuppli Corp., potrivit caruia noul iPhone are sanse sa fie cel mai profitabil produs realizat de Apple vreodata. Primul motiv este faptul ca, de regula, atat iPod cat si iPhone au un pret cu 50% mai mare decat costurile de productie (design, materiale plus
Potrivit calculelor facute de analistii americani ai pietei de IT&C, Apple va avea de pe urma noului model de iPhone o marja de profit mult mai mare decat la primul. Calculele se regasesc intr-un studiu realizat de compania de cercetare iSuppli Corp., potrivit caruia noul iPhone are sanse sa fie cel mai profitabil produs realizat de Apple vreodata.
Primul motiv este faptul ca, de regula, atat iPod cat si iPhone au un pret cu 50% mai mare decat costurile de productie (design, materiale plus manopera). Trebuie sa luam in calcul faptul ca primul iPhone s-a vandut la 499 dolari, fara sa aiba parte de subventii din partea operatorilor, costul realizarii fiind de 265 dolari. La scurt timp dupa lansare, Apple a taiat din preturile de productie, aducandu-le la 226 de dolari. Acum, noul model costa 199 dolari, iar costurile de productie sunt de 173 dolari. Nu va apucati sa faceti calculele acum, deoarece mai apar in ecuatie operatorii de telefonie mobila care ofera subventii de 300 dolari. Astfel, banii care intra in casieria Apple sunt tot 499 dolari, dar abonatii platind la achizitia terminalului doar 199 dolari.
Astfel, desi noul model este net superior celui vechi, poate fi cumparat la un pret mai mic de utilizatori, Apple are un castig mai mare, iar operatorii fac rost de abonati. Principalul analist al iSuppli, dr. Jagdish Rebello, apreciaza ca "situatia este una