Masurile pentru limitarea apelurilor abuzive catre serviciul de urgenta 112 vor consta, pentru inceput, in transmiterea unor calupuri de mesaje scurte catre abonatii care au apelat de mai multe ori abuziv serviciul de urgenta 112, costurile mesajelor urmand a fi suportate timp de trei luni de operatorii de telefonie mobila, potrivit unui proiect de decizie al Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC). Mesajul pe care il vor primi cei care fac apeluri false la 112 va fi: „Ati apelat abuziv serviciul de urgenta 112. Veti suporta rigorile legii”.
Avand in vedere faptul ca peste 90% din apelurile abuzive sunt initiate din retelele publice mobile de telefonie, autoritatile spun ca se urmareste in principal descurajarea apelurilor abuzive din aceste retele.
Potrivit proiectului, in cazul abonatilor care au apelat abuziv de 5 pana la 10 ori, in cursul aceleiasi zile, serviciul de urgenta 112, vor fi transmise pana la 20 de astfel de mesaje scurte, iar cei care au apelat abuziv 112 de mai mult de 10 ori in aceeasi zi vor primi pana la 50 de mesaje scurte.
De asemenea, STS, administratorul serviciului unic de urgenta 112 urmeaza sa transmita lunar catre autoritatea de reglementare statisticile zilnice privind numarul de apeluri abuzive catre serviciul de urgenta 112, numarul mesajelor transmise in fiecare caz, precum si lista numerelor de la care au fost efectuate aceste apeluri. Operatorii de telefonie mobila vor suporta costurile aferente trimiterii acestor mesaje pentru o perioada de 3 luni de la data inceperii transmiterii efective a mesajelor scurte.
In dezbatere publica pana pe 6 octombrie
Conform motivarii acestui proiect de decizie, "aceste prime masuri au fost discutate si convenite intre reprezentantii MCTI, ANC, STS si ai furnizorilor de retele publice mobile de telefonie. ANC va analiza efectele acestei