Apple, Sony, Adidas, Nissan sunt cåteva dintre mărcile care au aplicat una dintre cele mai neconvenţionale metode de business şi marketing, «disruption», reuşind, astfel, să-şi crească spectaculos vânzările şi să intre pe noi pieţe. Cheia succesului unei afaceri este să ştii cånd să schimbi, cum să schimbi şi ce să schimbi, spun specialiştii conceptului „disruption“, creat de reţeaua TBWA. Practic, conceptul constă într-o idee neconvenţ
Apple, Sony, Adidas, Nissan sunt cåteva dintre mărcile care au aplicat una dintre cele mai neconvenţionale metode de business şi marketing, «disruption», reuşind, astfel, să-şi crească spectaculos vânzările şi să intre pe noi pieţe.
Cheia succesului unei afaceri este să ştii cånd să schimbi, cum să schimbi şi ce să schimbi, spun specialiştii conceptului „disruption“, creat de reţeaua TBWA. Practic, conceptul constă într-o idee neconvenţională care poate repoziţiona o companie pe o piaţă, cu efecte vizibile în creşterea vånzărilor.
„Do not underestimate the power of PlayStation“ („Nu subestimaţi puterea PlayStation“) este sloganul prin care compania Sony a revoluţionat piaţa consolelor video. În prezent, toţi sunt familiarizaţi cu jocurile video, dar la începutul anilor ’90, lucrurile stăteau cu totul altfel. Nintendo domina vånzările acestor produse în SUA, iar publicul acestuia era format, în special, din copii şi adolescenţi. Sony PlayStation, unul dintre jucătorii din piaţa de profil, a aplicat conceptul „disruption“ şi s-a poziţionat diferit, atacånd nu doar piaţa adolescenţilor, ci şi un spectru larg de public. Campania Sony s-a bazat pe ideea că jocul video îţi oferă şansa unei alte vieţi. Ideea a fost ilustrată într-un clip publicitar emoţional, cu personaje de rase şi sexe diferite, din mai multe categorii sociale, fiecare dintre ele reprezentånd un potenţial public Sony. Rezultatele acestei schimbări de