Elevii nu se mai simt atraşi de şcoală pentru că nu mai descoperă în dascălii lor prieteni, iar îmbunătăţirea relaţiei profesor-elev ar trebui să fie o preocupare permanentă a directorilor.
Şefii şcolilor din zona Slatina au încasat ieri o săpuneală zdravănă de la inspectorul şcolar general-adjunct Marilena Nuţă, care le-a reproşat că dezinteresul manifestat de elevi faţă de şcoală, precum şi actele de violenţă din unităţi, sunt într-o mare măsură cauzate de cadrele didactice. Acestea sunt din ce în ce mai preocupate de aspectul salarial, de cât stau la şcoală şi de cum să-şi „aranjeze“ orarul, astfel încât să obţină o zi liberă sau program scurt vinerea, şi mai puţin de caracterul educativ al muncii lor. „Ne supărăm dacă ne întreabă elevii de ce le-am dat o notă sau alta, dar nu înţelegem că e dreptul lor să primească un răspuns argumentat. E drept că uneori folosec un ton neinspirat, dar nici profesorii nu mai găsesc tactul necesar să comunice cu elevii. Noi tindem să le dăm, de cele mai multe ori, dreptate profesorilor. Staţi de vorbă cu copiii! Fiţi mai atenţi, pentru că profesorii nu sunt plătiţi pentru patru ore, cât stau la şcoală. Este inadmisibil să refuze să facă de serviciu în şcoală pentru că în ziua respectivă nu au ore sau au mai puţine“, i-a avertizat prof. Marilena Nuţă pe directori.
„Elevii au fost transformaţi în muncitori cu ziua“
Nemulţumirea şefei ISJ a plecat de la semnalele sosite din unităţile de învăţământ, la acest început de an şcolar. Într-o unitate de renume din Caracal, părinţii elevilor dintr-o clasă bilingvă s-au plâns că aceşti copii sunt nevoiţi să stea la şcoală şi câte nouă ore, în condiţiile în care învaţă după-amiază şi termină cursurile chiar şi la ora 21.00. „Aceşti elevi au fost transformaţi în muncitori cu ziua, fac şi tura I, şi tura a II-a. Cum să mai ai pretenţia să înveţe pentru a doua zi