Producatorii de avioane de lupta SAAB, Lockheed Martin si AleniaAeronautica se dueleaza la expozitia de tehnica militara de la Romaero pentru contractul de inzestrarea a flotei aviatice a Romaniei. Reprezentantii SAAB, producatorul avionului JAS 39 Gripen, sustin ca indiferent de numele avionului sau tara in care va fi produs, banii ajung pana la urma in SUA; pana si avionul suedez este produs de catre americani.
Un alt argument este si faptul ca BAE Systems, un partener strategic al SUA, este actionar sau subcontractor principal al SAAB, Lockheed Martin si AleniaAeronautica. Pe de alta parte reprezentantii Lockheed Martin sunt increzatori in sansele de a castiga contractul de achiztie si spun ca vor indeplini orice solicitare a autoritatilor romane.
vezi galerie foto - Cei trei producatori de avioane si-au expus oferta in cadrul expozitie Black Sea Defense & Aerospace
-La expozitie participa peste 170 de expozanti din Europa si SUA
-Unul dintre furnizorii de tehnica militara a povestit pentru HotNews.ro cum se incheie contractele de inzestrare ale armatelor din intreaga lume.
La editia de anul acesta a Black Sea Defense & Aerospace participa si producatorii avionului JAS 39 Gripen, unul dintre candidatii la contractul de 3,5 miliarde de euro prin care autoritatile romane vor achizitiona o flota de 48 de avioane. Oficialii prezenti la expozitie au explicat cateva dintre aspectele neoficiale ale bataliei pentru contractul de inzestrare cu avioane pentru Armata romana.
“Toata lumea are impresia ca, daca vei cumpera de la americani, ai beneficii. In realitate, Guvernul american nu este interesat daca Romania sau alta tara cumpara avioane de la Lockheed Martin. Pentru ei este mai important sa aiba o baza in Romania sau alte baze in alte tari. Sunt mai interesati de chestiunile strategice”, sustin oficialii JAS 39 Gripen. @N_P