Începând cu acest an, cele mai mari trei firme de plăţi electronice din Europa sunt prezente în România. Ultima intrată, Paypoint, îşi revendică poziţia de lider atât pe piaţa facturilor la utilităţi, cåt şi pe cea de servicii preplătite pentru telefonia mobilă. Romånia este singura ţară din Europa Centrală şi de Sud-Est în care competiţia pe acest segment a devenit atåt de încinsă. Deşi la prima vedere această observaţie flatează, ea se datoreaz�
Începând cu acest an, cele mai mari trei firme de plăţi electronice din Europa sunt prezente în România. Ultima intrată, Paypoint, îşi revendică poziţia de lider atât pe piaţa facturilor la utilităţi, cåt şi pe cea de servicii preplătite pentru telefonia mobilă.
Romånia este singura ţară din Europa Centrală şi de Sud-Est în care competiţia pe acest segment a devenit atåt de încinsă. Deşi la prima vedere această observaţie flatează, ea se datorează unui factor mai puţin măgulitor: gradul redus al utilizării mijloacelor moderne de plată (prin card sau internet), 95% dintre romåni optånd în continuare pentru plăţile în numerar. Iar decizia celor trei companii (Payzone, PayUp şi PayPoint) de a opta pentru Romånia pare a fi firească şi profitabilă, aşa cum reiese din evoluţia singurei firme ale cărei date financiare sunt disponibile, prin prisma vechimii de pe piaţă, Payzone: dacă în primul an de activitate, 2006, înregistra o cifră de afaceri de nici 14 milioane de euro, anul trecut a ajuns la 50 de milioane de euro, cu o rată de profit de 10 procente.
Concurente cu vechime pe piaţa britanică, PayPoint şi PayZone au avut strategii de dezvoltare complet diferite: în timp ce aceasta din urmă este deja prezentă în 21 de state europene, PayPoint a făcut primul pas în afara ţării de origine abia în 2003, în Irlanda şi, de atunci, a căutat o oportunitate de a intra şi pe alte pieţe. „Romånia a îndeplinit, pur şi