Constructorul japonez de masini Honda a inceput productia la primul automobil ce foloseste ca sursa de energie hidrogenul si electricitatea, tehnologia numindu-se "hydrogen fuel cells". Modelul se numeste FCX Clarity, este de clasa medie si nu emite nici noxe, nici monoxid de carbon. Mai exact, pe teava sa de esapament ies doar vapori de apa. Constructorul sustine ca modelul are o eficienta de trei ori mai mare decat o masina pe carburant fosil. Primele modele vor fi puse la vanzare in statul a
Constructorul japonez de masini Honda a inceput productia la primul automobil ce foloseste ca sursa de energie hidrogenul si electricitatea, tehnologia numindu-se "hydrogen fuel cells". Modelul se numeste FCX Clarity, este de clasa medie si nu emite nici noxe, nici monoxid de carbon. Mai exact, pe teava sa de esapament ies doar vapori de apa. Constructorul sustine ca modelul are o eficienta de trei ori mai mare decat o masina pe carburant fosil.
Primele modele vor fi puse la vanzare in statul american California incepand cu 1 iulie, iar in toamna acestui an vor intra si pe piata japoneza. Honda are in plan sa produca 200 de astfel de masini in urmatorii trei ani. Primele modele se vor vinde in leasing pentru 600 dolari pe luna in cazul contractelor pe trei ani.
Singura problema pe care utilizatorii acestui tip de automobile o vor avea este faptul ca pe statiile de alimentare cu hidrogen nu prea exista. In SUA, acestea nu sunt statii de distributie de sine statatoare precum benzinariile traditionale, ci se pot intalni in cadrul fabricilor de profil, sau statii de hidrogen experimentale. Din cauza numarului restrans si a raspandirii acestora, soferii autovehiculelor pe hidrogen ar fi nevoiti sa se mute langa o fabrica de hidrogen sau sa mearga cu un plin de la o fabrica la alta. De mentionat ca, potrivit producatorului, cu un plin se poate se poate merge 43