Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a incasat de la Ford suma de 27.567.632,22 euro,. Suma reprezinta ajutorul de stat pe care Romania trebuia sa il recupereze, in baza Deciziei Comisiei Europene din 27 februarie. S-a ajuns la aceasta suma ca urmare a aplicarii unor "penalitati". In fapt, suma de 639.632,22 euro in plus reprezinta dobanda de 8,67% anual calculata pentru perioada scursa intre data transferului dreptului de proprietate (20 martie) si data platii (27 iunie).
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a incasat de la Ford suma de 27.567.632,22 euro,. Suma reprezinta ajutorul de stat pe care Romania trebuia sa il recupereze, in baza Deciziei Comisiei Europene din 27 februarie.
S-a ajuns la aceasta suma ca urmare a aplicarii unor "penalitati". In fapt, suma de 639.632,22 euro in plus reprezinta dobanda de 8,67% anual calculata pentru perioada scursa intre data transferului dreptului de proprietate (20 martie) si data platii (27 iunie). De mentionat ca suma initial a fost de 26.928.000 euro.
Initial, Ford a platit pe fabrica 57 milioane de euro, bani pentru care a primit fabrica (bineinteles) si niste facilitati. Comisia Europeana a calculat ca fara acele facilitati, Ford ar mai fi fost nevoit sa plateasca inca 26,9 milioane euro, pentru ca pretul sa fie corect. Cum "corect" este un termen interpretabil, trebuie sa consideram ca 57+27=84 milioane euro si investitiile promise ar fi un pret corect in viziunea CE.
La capitolul investitii ce trebuie sa fie realizate, Ford trebuie sa vina cu 435 milioane euro pentru uzina de vehicule si 165 milioane pentru cea de motoare. La aceste sume se adauga un ajutor financiar venit de la statul roman si aprobat de CE, in valoare de 143 milioane euro. Banii sunt impartiti in doua: 94 milioane euro pentru fabrica de vehicule si 49 milioane rueo pentru cea de