Dupa ce ziarul «Gardianul» a anuntat ca autoritatile ar putea rezilia contractul cu Bechtel din cauza problemelor majore legate de proiect, conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), speriata de o eventuala demitere, s-a grabit sa asigure opinia publica de faptul ca este foarte multumita de modul in care se efectueaza lucrarile. Directorul general al CNADNR, Dorin Debucean, a declarat presei ca este foarte multumit de cei cinci kilometri de autostrada finalizati in patru ani, dupa ce s-au cheltuit peste 500 milioane de euro. Deputatii sunt insa de alta parere.
Contractul pagubos incheiat intre Compania de Autostrazi si firma americana Bechtel, privind lucrarile la autostrada Brasov-Bors, a ajuns in dezbaterea Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor. Aceasta a audiat, ieri, reprezentantii Companiei de Autostrazi, ai Ministerului Transporturilor si ai companiei Bechtel, cu privire la proiect si la sumele cheltuite pana acum.
Presedintele Comisiei pentru industrii si servicii, deputatul PSD Iulian Iancu, ne-a declarat ca la dezbateri s-a analizat stadiul lucrarilor la autostrada Brasov-Bors. „In urma declaratiilor contradictorii facute de oficiali din Guvern, Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei si Finantelor si Compania Nationala de Autostrazi pe tema contractului de constructie a autostrazii Brasov-Bors, am decis sa invitam autoritatile implicate si reprezentantii companiei Bechtel la Camera Deputatilor. Din problemele prezentate de Compania de Autostrazi si firma Bechtel, rezulta ca statul are o datorie de circa 82 milioane de euro catre firma constructoare, facturi neplatite de cateva luni. Sedinta de azi ne-a aratat realitatea. Nu poate fi estimata o valoare a lucrarilor”, ne-a explicat Iulian Iancu.
Restante de 13.500 de euro pe zi
Presedintele Comisiei pe