Candidaţii din alegerile parlamentare vor trebui să plătească ca să participe în emisiuni electorale la radio şi televiziune Tarifele vor fi unice şi se vor stabili pe baza unui acord între radiodifuzori şi participanţii la alegeri.
În premieră, posturile de televiziune şi de radio care vor acoperi mediatic campania din toamnă vor putea percepe tarife pentru difuzarea spoturilor şi a emisiunilor electorale, conform unui proiect de decizie al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).
Stabilirea tarifelor unice pentru candidaţi se va face în baza unui acord între radiodifuzori şi participanţii la alegeri. CNA se va implica doar în privinţa respectării echilibrului şi a echidistanţei conţinutului editorial.
Cine are bugetul mai mare e avantajat
„Este o relaţie contractuală între televiziuni şi candidaţi. Singura cerinţă este ca acestea să stabilească acelaşi preţ pentru toţi candidaţii indiferent de partid”, a declarat Gelu Trandafir, membru CNA.
Politicienii cu bugete de campanie mari pot cumpăra un volum de publicitate electorală mai mare, însă televiziunile trebuie să ţină cont şi de timpii de antenă stabiliţi. „Este adevărat că acest proiect poate dezavantaja partidele mici sau candidaţii independenţi, însă încurajează posturile să acopere campania”, a adăugat Trandafir.
Noul proiect permite participarea candidaţilor la alegerile uninominale în cadrul emisiunilor TV sau radio cu caracter nonelectoral, cu condiţia ca aceştia să îşi menţină discursul în limitele temei de discuţie.
Ce spun politicienii
PDL nu va pune accent prea mult pe promovarea în audiovizual a popriilor candidaţi, susţine şeful PDL Bucureşti, Liviu Negoiţă.
“Probabil că vom dispune ca anumite persoane să meargă la tv şi să comunice programul nostru. Nu suntem foarte