Regizorul american şi-a lansat ieri ultimul documentar pe internet, de unde poate fi descărcat gratuit pe site-ul www.slackeruprising.com, în SUA şi Canada “Slacker Uprising” este un film dedicat publicului tânăr american. Pe afişul documentarului scrie “Dorm până la prânz… Şi tot îşi găsesc timp să voteze”.
Lansarea online este o premieră chiar şi pentru controversatul regizor, care încearcă în acest fel să ambiţioneze tinerii americani să voteze la alegerile prezindenţiale din SUA de anul acesta.
De ieri, documentarul poate fi descărcat gratuit, în SUA şi în Canada. Încă nu s-a hotărât dacă lungmetrajul va avea parte şi de o lansare “tradiţională” în cinematografe, dar va fi disponibil şi pentru restul lumii, pe DVD, începând cu 7 octombrie.
Film de două milioane de dolari
“Slacker Uprising” prezintă turneul efectuat de Michael Moore în 2004, înaintea alegerilor prezidenţiale, în 62 de oraşe din state-cheie americane. Acesta a încercat să convingă tineretul american să acorde o şansă votului. Pe afişul documentarului scrie “Dorm până la prânz… Şi tot îşi găsesc timp să voteze”.
Filmul reprezintă un omagiu adus tinerilor care au puterea de a schimba mersul lucrurilor, în special celor “care vor salva această ţară de alţi patru ani de regim republican”, mărturiseşte Moore pe site-ul său. Regizorul a ales mediul online pentru a fi accesibil cât mai multor comunităţi şi pentru o extindere sigură a ideilor sale.
Filmul, care a costat două milioane de dolari, a fost finanţat de Michael Moore împreună cu Bob şi Harvey Weinstein, aceştia deţinând drepturile internaţionale ale documentarului, spune un purtător de cuvânt al regizorului. Deţinătorul unui Oscar pentru “Bowling for Columbine”, Moore este recunoscut şi pentru documentarele “Fahrenheit 9/11” şi “Sicko”.
Este un