Assistant manager, personal assistant manager, office manager sau secretară este unul dintre cele mai importante joburi dintr-o firmă. Mereu lângă şef, preluându-i toate mesajele şi vizitele, poate oricând avansa pe posturi mai bine plătite. În prezent, termenul de „secretar“ există numai în instituţiile din administraţia publică, în mediul politic sau în învăţământ. Tehnologia a făcut însă ca vechile atribuţii să fie depăşite. Documentele sunt acum arhivate în fişiere electronice, managerii îşi scriu singuri e-mail-urile, îşi contactează partenerii de afaceri la telefonul mobil şi îşi iau singuri cafeaua de la automat. Secretarul a devenit assistant manager şi este mâna dreaptă a managerului. Deţine informaţii, se implică în diferite proiecte şi mediază relaţia cu subordonaţii. Un assistant manager competent trebuie să aibă diplomă de licenţă, să cunoască două limbi străine, cel puţin, să ştie să utilizeze computerul şi să fie bun organizator. La toate aceste calităţi se adaugă şi comunicarea, diplomaţia, atenţia pentru detalii şi cea distributivă.
Organizator de evenimente şi PR Assistant managerul se ocupă de agenda zilnică a şefului, stabilieşte şi organizează întâlniri cu clienţii importanţi, se ocupă de relaţiile cu personalul aflat în subordinea managerului, participă la şedinţe şi asigură serviciile de protocol. Fostul secretar a devenit o interfaţă între mediul intern, colegi, angajaţi şi mediul extern, clienţi, furnizori, mass-media. Imaginea companiei şi cea a managerului sunt strâns legate de felul în care asistentul ştie să comunice şi să se facă plăcut.
Calităţi necesare Assistant managerul trebuie să fie loial, să păstreze secretul de serviciu şi să apere interesul firmei. Trebuie să dea dovadă de precizie atunci când ţine evidenţa documentelor şi acurateţe când gestionează informaţii şi ia decizii. Altă calitate apreciată de şefi este p