Companiile producatoare de tigarete plateau sume imense actorilor din anii '30-'40, pentru ca acestia sa le promoveze produsele in filmele in care erau distribuiti. Clark Gable, Spencer Tracey si John Wayne au facut cu totii reclama anumitor marci de tigari, in urma contractelor incheiate intre companiile de tutun si studiourile de productie.
Firmele plateau, la schimb, campaniile nationale de publicitate pentru actorii respectivi si filmele in care acestia jucau.
Printre vedetele care au beneficiat de sumele companiilor de tutun se mai numara Bette Davis, Betty Grable si cantaretul Al Johnson. Actorii care promovau o singura marca, in acest caz brand-ul Lucky Strike, au fost platiti, in anii '30, cu 218.750 dolari, echivalentul a 3,2 milioane de dolari in zilele noastre, arata publicatia Tobacco Control.
Aproape 200 de actori au promovat fumatul in filmele in care au aparut, arata The Telegraph. Doua treimi dintre cei mai cunoscuti 50 de actori ai anilor '30-'40 au promovat marci precum Lucky Strike, Old Gold, Chesterfield si Camel.
Autorii studiului cred ca aceasta promovare a dus la cresterea numarului de fumatori in randul tinerilor din acea perioada. Companiile producatoare de tigarete plateau sume imense actorilor din anii '30-'40, pentru ca acestia sa le promoveze produsele in filmele in care erau distribuiti. Clark Gable, Spencer Tracey si John Wayne au facut cu totii reclama anumitor marci de tigari, in urma contractelor incheiate intre companiile de tutun si studiourile de productie.
Firmele plateau, la schimb, campaniile nationale de publicitate pentru actorii respectivi si filmele in care acestia jucau.
Printre vedetele care au beneficiat de sumele companiilor de tutun se mai numara Bette Davis, Betty Grable si cantaretul Al Johnson. Actorii care promovau o singura marca, in acest caz bra