Legea votului uninominal stabileste perioada campaniei electorale la ultimele 30 de zile dinaintea alegerilor, iar Legea finantarii partidelor si a campaniei electorale reglementeaza cine controleaza de unde provin si cum sunt cheltuiti banii de catre formatiunile politice. Nicaieri nu se gasesc insa prevederi referitoare la perioada de precampanie, fapt speculat din plin, si cu tot mai mare abilitate, de catre politicieni.
Pana de curand, cadourile electorale au format "arsenalul" precampaniei, dar politicienii au facut si urmatorul pas: publicitatea politica. Este vorba de reclame cu sigla partidului, publicate deja in diferite ziare considerate a avea priza la public, de afise lipite pe stalpi si fluturasi bagati in cutiile postale. Primii care au profitat de carentele legii sunt liberalii si ei se apara spunand ca nu sunt reclame electorale atata vreme incat nu se indica votarea unui anume candidat.
Biroul Electoral Central se declara "legat de maini", atata vreme cat, din punctul de vedere al legilor, ce se cheltuieste in afara celor 30 de zile nu exista. Situatia este privita in mod diferit si de analisti. "Toti competitorii ar trebui sa fie egali si atunci cei care incep mai devreme incearca sa profite, sa-si asigure un avantaj in fata celorlalti", considera politologul Cristian Parvulescu. La randul sau, Adrian Moraru, director adjunct al Institutului pentru Politici Publice, crede ca nu trebuie interzisa precampania, ci doar sa fie instituit un mecanism de controlare a fondurilor cheltuite.
"Promovam o romanie mandra si prospera. Salariul mediu s-a dublat. PNL va continua cresterea salariilor." Acesta este textul care ii sare in ochi cititorului dintr-o reclama pe un sfert de pagina de ziar, in care premierul Tariceanu zambeste larg si da mana cu un grup de muncitori. Reclame de acest fel au aparut in mai multe publicatii cu