*Consumatorii vor putea renunţa oricând la contract, indiferent de perioada pe care a fost semnat
Operatorii de telecomunicaţii vor fi obligaţi să asigure protejarea identităţii şi a datelor personale ale clienţilor, precum şi securizarea adreselor de e-mail de mesajele tip spam. Recomandările au fost făcute de parlamentarii europeni şi au fost votate joi de Comisia Europeană, care îşi doreşte consolidarea concureţei pe pieţele europene de telecomunicaţii, dar şi legiferarea mult mai clară a drepturilor consumatorilor.
Consumatorii vor putea afla toate informaţiile legate de tarife şi condiţiile contractuale, în cazul serviciilor de telecomunicaţii, fără ca operatorii să se folosească de clauze ascunse.
Mai mult, fiecare client va putea renunţa în orice moment la contract, indiferent pe ce perioadă a fost semnat, fără a fi constrâns de operatorul economic. Astfel, persoanele care folosesc serviciile de internet cu minute incluse vor putea monitoriza costurile acestor tipuri de abonamente, iar cei care accesează paginile web de pe telefonul mobil vor beneficia de o mai bună securizare a numerelor. Toţi consumatorii de servicii virtuale vor putea fi protejaţi în cazul furtului de identitate, chiar dacă accesează pagini nesecurizate.
În ceea ce priveşte rezolvarea proceselor dintre consumatori şi operatori, parlamentarii europeni vor facilitarea rezolvării acestora, fără a se mai ajunge în tribunal. Măsurile vor face parte dintr-o lege care vizează serviciie de telecomunicaţii, care va intra în vigoare în cursul acestui an. (E.H.)
*Consumatorii vor putea renunţa oricând la contract, indiferent de perioada pe care a fost semnat
Operatorii de telecomunicaţii vor fi obligaţi să asigure protejarea identităţii şi a datelor personale ale clienţilor, precum şi securizarea adreselor de e-mail de mesajele tip spam. Recomandăr