Lansarea magazinului online de muzica al site-ului de socializare MySpace a starnit controverse dupa ce casele mici de discuri din SUA s-au plans forului care le reprezinta ca au fost lasate pe dinafara si tratate ca membri de rangul doi, scrie Reuters. MySpace Music a fost lansat in parteneriat cu Amazon, dupa ce MySpace s-a inteles cu principalele patru case de discuri: Sony BMG, Universal, Warner si EMI - plus grupul independent The Orchard.
Noul serviciu concureaza cu iTunes al Apple, iar utilizatorii MySpace pot asculta gratuit melodiile online, dar trebuie sa plateasca daca vor sa le descarce. Problema este ca desi exista intelegeri cu cele mai mari case de discuri, exista case mai mici ce reprezinta artisti cunoscuti, Bjork spre exemplu, care nu sunt incluse in schema.
MySpace Music e un joint venture intre site-ul MySpace al News Corp si cele patru mari case de discuri care detin fiecare o participatie in functie de cota de piata. Veniturile vor veni in special din publicitate si vor fi directionate si spre casele de discuri si artisti.
Merlin, agentia care reprezinta casele independente de discuri, spune ca e dezamagitor faptul ca cei mici au ramas pe dinafara. Agentia propune o intelegere similara cu cea facuta de MySpace si cele patru case mari. Astfel, Merlin vrea ca membrii sai sa aiba o parte din MySpace Music si sa beneficieze si de o parte proportionala din veniturile magazinului online. Nu de alta dar, spun cei de la Merlin, membrii agentiei au o cota totala de 9% din piata americana, egala cu cea a EMI.
MySpace Music spune ca e analizata in prezent o intelegere si cu Merlin. Stirea ca News Corp se gandeste la un magazin online de muzica a aparut in aprilie 2007, dar lansarea a fost amanata pentru ca negocierile cu EMI au trenat. Preturile melodiilor pe Amazon.com in SUA pornesc de la 79 de centi.
@N_