Indicele increderii consumatorilor germani a inregistrat o crestere neasteptata pe fondul declinului preturilor din segmentul energetic. Un sondaj al firmei de cercetare GfK indica o crestere a cotei increderii consumatorilor germani pana la 1,8 puncte, fata de 1,6 puncte, cat se inregistra in luna precedenta, scrie Bloomberg. Estimarile anterioare indicau o scadere usoara a indicelui german, pana la 1,5 puncte.
Pretul petrolului a coborat cu aproape o treime fata de nivelul record inregistrat in luna iulie, mentinandu-se totusi peste pragul de 100 de dolari pe baril. Pretul titeiului este cu 30% peste nivelul inregistrat in perioada similara din 2007. In acelasi timp, inrautatirea crizei de pe piata financiara ar putea reduce apetitul pentru a cheltui al consumatorilor, in urmatoarele luni.
"Avand putin mai multi bani in buzunar, cu siguranta oamenii se simt mai relaxati", a declarat Dominic Bryant, economist la BNP Paribas, in Londra, care estima o crestere de pana la 1,7% a indicelui increderii consumatorilor germani. "Deocamdata, consumatorii vad turbulentele de pe piata financiara drept o problema strict americana, dar in urmatoarele luni ar putea simti pe propria piele aceste presiuni", a adaugat el.
Cea mai grava criza imobiliara britanica de la Marea Criza incoace a impins in sus costurile de creditare pe pietele financiare din intreaga lume, afectand semnificativ operatiunile companiilor de profil. Cele mai mari institutii financiare la nivel mondial au inregistrat pierderi de peste 520 mld. dolari in urma declansarii crizei subprime.
"Pe fondul recentelor turbulente de pe piata financiara, GfK nu se mai asteapta la o crestere reala a consumului anul acesta", se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare. Estimarile anterioare ale GfK indicau o crestere a consumului de 0,5%.
Vanzarile din segmentul german de retail vor scade