Pe fondul scaderii pretului la petrol, companiile aeriene incep sa prinda sperante ca pot iesi din impasul financiar in care au intrat. Desi pretul a luat-o in sus in ultima saptamana, transportatorii au inteles din scaderea din urma cu o luna ca o reducere nu este total exclusa pentru viitor. Un exemplu este compania maghiara Malev al carei CEO, Peter Leonev, a declarat pentru Napi Gazdasag ca rezultatele prognozate pentru acest an nu vor aduce un minus prea mare."Am planuit niste pierder
Pe fondul scaderii pretului la petrol, companiile aeriene incep sa prinda sperante ca pot iesi din impasul financiar in care au intrat. Desi pretul a luat-o in sus in ultima saptamana, transportatorii au inteles din scaderea din urma cu o luna ca o reducere nu este total exclusa pentru viitor. Un exemplu este compania maghiara Malev al carei CEO, Peter Leonev, a declarat pentru Napi Gazdasag ca rezultatele prognozate pentru acest an nu vor aduce un minus prea mare.
"Am planuit niste pierderi pentru acest an. Dar avand in vedere trendul favorabil noua pe care pretul petrolului l-a luat, cred ca sunt sperante ca sa obtinem rezultate mai bune la finele anului. Cred ca al doilea semestru poate fi unul mai bun", a precizat Leonev. Potrivit calculelor sale, Malev ar fi obtinut in mod normal un profit de 1,5 miliarde de forinti (6,25 milioane euro) daca preturile ar fi ramas la nivelul din 2007. Per total, in primul semestru al anului, compania a platit cu noua miliarde de forinti mai mult (37 milioane de euro) mai mult pe kerosen decat in perioada similara a anului trecut.
Printre masurile de relansare a companiei se numara eliminarea din orarul de iarna a rutelor care erau pe pierdere in acest sezon (zborurile din Budapesta spre Toronto si New York), precum si achizitionarea unor aeronave cu consum redus de carburant.