Familia Preoteasa a reuşit să transforme o investiţie de aproximativ 50.000 de dolari într-o afacere evaluată la 5.000.000 de euro. Pentru acest lucru a fost nevoie de 11 ani şi de o echipă puternică şi profesionalistă. Onioptic oferă servicii medicale oftalmologice şi de optică medicală (consultaţii şi investigaţii oftalmologice, intervenţii chirurgicale oftalmologice). Afacerea a fost lansată în 1997, cu o investiţie de aproape 50.000 de dolari, de soţii Dana şi Dragoş Preoteasa. „Odată cu apariţia sectorului privat în domeniu, am demarat afacerea, cu atât mai mult cu cât soţia mea lucra în acest segment“, a declarat Dragoş Preoteasa, directorul general al firmei. În 11 ani, Onioptic a devenit o afacere înfloritoare, cu 100-120 de consultaţii zilnice, o execuţie de 50-60 de perechi de ochelari pe zi şi cu cinci puncte de lucru dispuse în toată regiunea Olteniei (trei în Craiova, unul în Slatina şi unul în Târgu Jiu). „Este evaluată la cinci milioane de euro. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, la sfârşitul acestui an, aceasta va ajunge la aproximativ două milioane de euro“, a precizat Preoteasa.
Investiţii costisitoare Drumul spre succes nu a fost uşor, mai ales că aparatura modernă şi personalul specializat au necesitat investiţii constante. Totuşi, una dintre problemele cele mai delicate ale afacerii este relaţia cu pacienţii. Suferind de diverse afecţiuni, când vin la cabinet, clienţii au nevoie de multă atenţie şi înţelegere. „Una dintre greutăţile afacerii este lucrul cu omul - trebuie să te adaptezi şi să te pliezi pe nevoile fiecărei persoane. În plus, este o afacere care necesită investiţii costisitoare, aparatura fiind extrem de scumpă“, spus Dana Preoteasa, medical manager. Mai mult decât atât, în domeniul de optică medicală, nu prea există personal calificat pe piaţa forţei de muncă.
Colaborare cu medici bine pregătiţi Cei doi soţi nu