Constructorul centurii de ocolire e obligat să plătească săpăturile arheologice Peste 35 de situri cu vestigii geto-dacice care ar trebui scoase la suprafaţă sunt în zona pe unde va trece centura şi autostrada, la Lugoj. Fără descărcarea arheologică lucrările pot continua.
Arheologii de la Muzeul Banatului din Timişoara au cerut blocarea lucrărilor la centura de ocolire a Lugojului. Potrivit legii, constructorul este obligat să încheie un contract prin care asigură cercetările arheologice şi abia apoi poate continua lucrările. La şoseaua de ocolire a Lugojului, constructorul a început şantierul fără a exista acest contract, iar reprezentanţii de la Muzeul Banatului au oprit lucrările. Incidentul a avut loc în urmă cu trei luni, iar lucrările au fost sistate.
Firma de construcţii a profitat din plin de situaţie şi, în loc să lucreze pe porţiunile permise, a cerut prelungirea termenului de finalizare.
Neînţelegeri în contract
Între timp lucrările s-au reluat fără ca să fie încheiat contractul de cercetare arhelogică. „Au pus piatră acolo fără să plătească pentru lucrările arheologice. Este inadmisibil”, spune şeful Serviciului Arheologie de la Muzeul Banatului, Szentmiklosi Alexandru.
„S-a încheiat un contract iniţial pe această temă, dar suma cerută de Muzeul Banatului o depăşeşte pe cea din contract”, a spus directorul adjunct al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Horaţiu Simion.
Reprezentanţii Muzeului Banatului spun că dacă nu va încheia contractul pentru cercetarea siturilor, firma nu mai poate face nicio săpătură în zonă. „E vorba de istoria noastră. Sunt cel puţin cinci situri acolo foarte valoroase, începând de acum 6000 de ani, anii 200 după Hristos şi până în Evul Mediu”, spune Szentmiklosi.
Arheologii se aşteaptă să găsească acolo locuinţe vec