Noua taxă de înmatriculare introdusă în iulie a umplut România de rable. Valoarea taxei scade proporţional cu anii trecuţi în talon, pentru că, potrivit ministrului economiei, Varujan Vosganian, maşina nouă va polua o perioadă mai lungă de acum încolo decât una veche, care se va strica mai repede.
De exemplu, pentru un Opel Astra Caravan din 1995, cu motor diesel de 1.700 de cmc şi normă de poluare Euro 2, taxa de poluare este de 617 euro, în timp ce pentru modelul nou, cu acelaşi motor şi normă de poluare Euro 4, taxa ajunge la 680 de euro. Practic, Vosganian taxează o poluare viitoare şi e blând cu poluarea „la zi”. Efectul a fost instantaneu. Noua taxă de înmatriculare, de fapt varianta numărul 3 a taxei iniţiale, a produs o adevărată explozie a importurilor de maşini second-hand pe piaţa auto din România.
Integral in Gandul. Noua taxă de înmatriculare introdusă în iulie a umplut România de rable. Valoarea taxei scade proporţional cu anii trecuţi în talon, pentru că, potrivit ministrului economiei, Varujan Vosganian, maşina nouă va polua o perioadă mai lungă de acum încolo decât una veche, care se va strica mai repede.
De exemplu, pentru un Opel Astra Caravan din 1995, cu motor diesel de 1.700 de cmc şi normă de poluare Euro 2, taxa de poluare este de 617 euro, în timp ce pentru modelul nou, cu acelaşi motor şi normă de poluare Euro 4, taxa ajunge la 680 de euro. Practic, Vosganian taxează o poluare viitoare şi e blând cu poluarea „la zi”. Efectul a fost instantaneu. Noua taxă de înmatriculare, de fapt varianta numărul 3 a taxei iniţiale, a produs o adevărată explozie a importurilor de maşini second-hand pe piaţa auto din România.
Integral in Gandul.