România iese cu meşteri olari, păpuşari şi dansatori pe străzile a trei dintre cele mai importante oraşe ale Italiei - Torino, Milano şi Roma.
Ministerul Afacerilor Externe speră astfel să schimbe imaginea României, şifonată din cauza infractorilor care au ocupat în repetate rânduri primele pagini ale ziarelor. Timp de câteva zile, italienii se întâlnesc în pieţele principale din oraşul lor cu Păcală, meşteri olari şi încondeietori de ouă, care-i îmbie să le cunoască arta şi să cumpere produsele pe muzică de fanfară.
Copiii italienilor s-au jucat cu steguleţe româneşti
Piaţa Castello din Torino a fost ieri aglomerată, aşa cum se întâmplă de obicei într-o zi de duminică. Oamenii s-au plimbat printre corturile instalate de români, au privit în treacăt spectacolele şi şi-au lăsat copiii să se joace cu steguleţe în roşu, galben şi albastru. Unii dintre ei au şi cumpărat din produsele expuse, pe care meşterii au avut grijă să le împacheteze frumos, în hârtie de ziar şi pungi din plastic. „Vasele sunt foarte frumos lucrate. Abia acum am aflat că românii sunt aşa pricepuţi“, a comentat Federica, o italiancă venită cu nepoţelul.
Meşterii şi artiştii români au avut parte de concurenţă serioasă: o trupă de cântăreţi indieni, ce se stabiliseră la câţiva metri de scena românească, precum şi o trupă de actori, care-l jucau pe imigrantul străin într-un alt colţ al pieţei.
Buget de 600.000 de euro
Pentru această campanie, MAE a avut nevoie de circa 600.000 de euro, peste jumătate din sumă fiind alocată de la buget. Ministerul Turismului a contribuit cu 100.000 de euro, iar restul a provenit de la sponsori din ambele ţări.
Din partea italiană, au participat Intesa SanPaolo Bank, Cefin, Pirelli, Banca Italo-Romena, ADV Communication, Vigroup Holding, împreună cu UNIMPRESA - asociaţia care cuprind