Bucurestiul este pe locul al doilea in topul celor mai atractive orase din Europa Centrala si de Est pentru investitorii din retail, fiind devansat doar de Odessa (Ucraina), arata un studiu al companiei de cercetare si consultanta PMR Publications din 2007.
In clasamentul pe tari, Romania se pozitioneaza pe locul al 4-lea in regiune, dupa Rusia, Ucraina si Polonia, si inaintea unor piete precum Ungaria sau Bulgaria, aceasta din urma ocupand chiar ultimul loc. Studiul analizeaza opt piete din Europa Centrala si de Est.
Atractivitatea pietei romanesti pentru retailerii internationali se explica atat prin numarul mare de locuitori si prin cresterea puterii de cumparare, cat si prin lipsa unei concurente puternice in comertul modern.
Cu toate ca pana acum si-au facut intrarea pe piata peste 20 de retele internationale de magazine, active in sectoare precum cel alimentar, electronice si electrocasnice sau bricolaj, sunt inca nume mari de pe piata mondiala care nu si-au anuntat intentia de a veni in Romania.
Studiul PMR Publications mai arata ca, in 2007, cota de piata cumulata a celor mai mari zece retaileri din Romania (inclusiv retelele de magazine cash & carry) era de 38%, comertul local avand o rata mare de concentrare, comparativ cu tari precum Polonia (26,7%), Bulgaria (17%) sau Ucraina (17,9%).
Ritmul anual de crestere de 15-20% a comertului local, precum si inmultirea proiectelor de centre comerciale in orasele mari ale tarii, sunt alte elemente care fac atractiva piata din Romania, atat pentru marii comercianti alimentari, cat si pentru retailerii de imbracaminte sau alte forme de comert nealimentar.
Astfel, 2008 se anunta a fi anul cu cele mai multe inaugurari de centre comerciale pe piata din Romania, cu 20 de unitati anuntate de catre dezvoltatorii imobiliari.
Doar in Capitala au fost deschise in acest an trei cent