Veniturile din publicitate ale companiei Discovery Networks Romania, care opereaza canalul TV Discovery, s-au majorat in primul semestru al acestui an cu 64% fata de perioada similara din 2007, avansul datorandu-se in special deschiderii in luna ianuarie a unui departament propriu de vanzari de publicitate.
Departamentul este condus de Vlad Tudosie, cel care intre 2001 si sfarsitul anului trecut a gestionat spatiul de publicitate al posturilor detinute de Discovery Communications pe piata locala, din functia de managing director al regiei de publicitate Cable Direct. De asemenea in aceeasi perioada din 2008 afacerile companiei au crescut cu aproximativ 30% in Romania, Ungaria si Polonia.
"Romania este una dintre pietele cu cea mai rapida crestere pentru Discovery Networks Europa Centrala. Suntem decisi sa ne maximizam cresterea in regiune. De aici si decizia noastra de a investi in operatiuni locale", spune Katarzyna Kieli, general manager Discovery Networks Europa Centrala.
Potrivit Ministerului de Finante, in 2007, compania Discovery Romania a avut o cifra de afaceri de 3,3 mil euro si profit de 0,7 mil euro. Cifra de afaceri inregistrata de Discovery Romania, care opereaza pe piata locala posturile Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Travel & Living, Discovery World si Discovery Science, este asemanatoare cu cele inregistrate de canalele Euforia, B1TV, MTV Romania si OTV. Cel mai important brand din portofoliul companiei este Discovery Channel, care conform GFK Romania, in primul semestru al acestui an a avut audiente in mediul urban intre 0,1 si 0,2 puncte de rating, adica intre 14.000 si 22.000 de telespectatori in medie pe zi.
Postul Discovery atinge audiente similare si in Polonia sau Ungaria, celelalte doua piete importante din portofoliul central si est-european al companiei.
Principalul competitor al Discovery Cha