Drumarii au turnat primii 5.000 de metri pătraţi de drum armat cu plasă din oţel, destinat vehiculelor de mare tonaj. Sursa: Sergiu Miat
Onouă tehnologie de executare a îmbrăcămintei bituminoase, armată cu plasă din oţel, a fost experimentată, la sfârşitul săptămânii trecute, în punctul de frontieră de la Vărşand, aflat în judeţul Arad, la graniţa cu Ungaria. Pe sensul de ieşire din ţară, pista destinată autovehiculelor de mare tonaj a fost reabilitată cu plasă din oţel, numită Mesh Treck, pe o porţiune de 5.000 de metri pătraţi.
Prezent la „experiment“, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN), Dorin Debucean, a explicat că se are în vedere extinderea acestei soluţii, în caz de aviz favorabil, la autostrada Bucureşti - Piteşti, precum şi la drumurile care sunt cuprinse în etapa a VI-a de reabilitare, din cadrul programului de finanţare a Băncii Europene de Investiţii, respectiv DN 76, Deva - Oradea, şi DN 79, Arad - Oradea - Satu-Mare.
Mai scump, dar mai rezistent cu doi ani
Segmentul de drum de la frontieră a fost ales în mod special pentru reabilitare prin prisma traficului intens al autocamioanelor de mare tonaj. Lucrările au fost executate de specialişti olandezi, angajaţi ai Jensen de Jong Infra şi Bekaert, iar dacă tehnologia dă rezultatele scontate, ea va fi aplicată în România de Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Drumuri (SIRD) Timişoara.
„Practic, utilizarea tehnologiei cu Mesh Treck face ca suprafaţa bituminoasă tratată astfel să reziste traficului greu cu cel puţin doi ani mai mult timp decât în condiţiile în care reabilitarea drumului s-ar fi efectuat cu soluţia clasică. Introducerea plasei din oţel face să crească rezistenţa drumului la solicitările din trafic“, explică Ioan Maliţa, directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Chiar