Pentru toti jucatorii din industria aeronautica de la nivel mondial, ultimele luni au reprezentat o perioada extrem de tensionata. Cresterea continua a preturilor petrolului, impreuna cu majorarea preturilor la alte materii prime din ultimele 12 luni, a facut ca principalii jucatori din industria aeronautica mondiala sa caute solutii pentru probleme nemaiintalnite pana acum.
La fel de tensionata se prezinta insa si situatia economica din mai multe state. Iar cum clientii companiilor aeronautice se confrunta pe zi ce trece cu tot mai multe presiuni inflationiste, iar perspectivele la locul de munca nu sunt tocmai sigure, transportul aerian pare sa intre intr-o adevarata criza, scrie International Herald Tribune.
Incertitudinea viitorului cu care se confrunta conducerile companiilor aeriene este din ce in ce mai mare. Companiile aeriene trebuie sa faca fata unor masuri de securitate tot mai costisitoare, precum si cu scaderea numarului de pasageri si a standardelor serviciilor oferite. Toate aceste inconveniente pun presiune mai ales pe clientii business, care pana in prezent reprezinta cel mai profitabil segment de piata a transporturilor aeriene.
Potrivit raportului anual al Bank for International Settlements, agentia elvetiana de monitorizare a fluxurilor monetare internationale, "riscurile aparitiei deflatiilor economice incep sa se accentueze in tot mai multe state". Ca exemple pentru efectele pe care le poate avea aparitia unui asemenea fenomen economic, specialistii elevetieni au precizat marea recesiune economica din 1873, prabusirea burselor internationale de la sfarsitul anilor 1920, precum si criza statelor asiatice de la inceputul anilor '90.
Vaughn Cordle, directorul executiv al Airline Forecasts, o firma de consultanta in domeniul investitiilor din Arlington, Virgina si pilot al unei importante companii aeriene din St