Într-un top al sumelor cheltuite pe produsele exclusive şi scumpe, românii sunt printre primii, chiar dacă nivelul lor de trai nu este foarte ridicat. Vânzările de autoturisme şi accesorii de lux s-au dublat anul acesta, iar marile branduri internaţionale s-au înghesuit să-şi anunţe intrarea în România. Sursa: Octavian CocoloşSursa: Codrin Prisecaru
1 /. Un exemplu relevant pentru acest fenoment l-am avut săptămâna trecută, când şase români şi-au cumpărat cel mai scump parfum din lume, „No.1”, de la Clive Christian, în valoare de 3.000 de euro. Prima clientă a fost o tânără femeie de afaceri din Sibiu.
Cea mai de preţ variantă - „No. 1 Imperial Majesty“ - un parfum care se află într-un flacon din cristal de Baccarat, garnisit cu un diamant alb, de cinci karate, prins într-un inel de 18 karate, la gâtul sticlei, costă 215.000 de dolari. Acesta este doar un exemplu al faptului că românii îşi doresc să achiziţioneze obiecte foarte scumpe şi renumite. Anul acesta, pe litoral, parcarea oricărei discoteci din Mamaia arăta ca un mare salon de maşini, iar pe străzile din Bucureşti poţi vedea, pe lângă Dacii din 1970, maşini Bentley sau Ferrari.
Deşi 80% dintre români nu-şi pot permite achiziţionarea unei case cu banii jos, există mulţi pentru care casele din România nu mai reprezintă o atracţie. Aceştia îşi cumpără imobile de lux în Dubai, Martinica sau Republica Dominicană ori îşi iau case pe litoralul bulgăresc sau cel grecesc. Zilele trecute, chiar premierul Tăriceanu i-a invitat pe oamenii de rând să-şi cumpere case în America. „Criza financiară din Statele Unite ar putea determina o scădere a preţurilor pentru anumite active imobiliare, ceea ce va permite şi românilor să cumpere proprietăţi în SUA”, a afirmat premierul. Mărcile de lux „vânează” în România Luxul nu se mai traduce numai prin case şi maşini. Accesoriile au devenit ultima mo