În comparaţie cu anii precedenţi, senzaţionalismul a fost redus de principalele posturi tv din România, crescând, în acelaşi timp, ponderea ştirilor economice şi a campaniilor sociale.
În comparaţie cu anii precedenţi, senzaţionalul a fost redus de către principalele posturi tv din România, crescând, în acelaşi timp, ponderea ştirilor economice şi a campanilor sociale. Acestea sunt concluziile raportului "Un om a muşcat o ştire II", realizat de ActiveWatch – Agenţia de Monitorizare a Presei. Cercetarea a fost întocmită în urma monitorizării a 252 de ediţii ale principalelor emisiuni de ştiri difuzate de posturile generaliste Antena 1, TVR 1, Prima TV şi Pro TV, respectiv de posturile de nişă Antena 3 şi Realitatea TV.
Potrivit lui Ionuţ Codreanu, co-autor al studiului alături de Gabriel Dobre, au fost monitorizare aproximativ 5.670 de ştiri, difuzate în perioada martie-mai 2008, în prima şi a treia săptămână a fiecărei luni.
DRAMATISM. Din studiu reiese o delimitare între televiziunile generaliste şi cele specializate. TVR are acelaşi comportament cu cel de la televiziunile de ştiri. Dacă televiziunile de nişă au tendinţa de a oferi o perspectivă asupra realităţilor zilei puternic marcată de evenimentele din sfera politico-administrativă, posturile generaliste prezintă subiectele cu un grad ridicat de spectaculozitate sau dramatism (accidente, crime, incendii). "S-a constatat că aria tematică este mai diversificată. Avem în continuare o delimitare clară între televiziunile generaliste şi cele specializate. TVR are acelaşi comportament cu cel de la televiziunile de ştiri", a spus Ionuţ Codreanu, remarcând interesul pentru campaniile sociale a posturilor monitorizate, patru din cele şase televiziuni prezentând diferite campanii pe diverse probleme.
Raportul surprinde şi o scădere a senzaţionalismului în ştirile