AvtoVAZ, cel mai mare constructor auto din Rusia va plati grupului Renault 220 milioane de euro pentru a putea produce automobile Lada bazate pe modelul Dacia Logan. Renault va incasa pe de-o parte 100 de milioane de euro pentru licenta de productie aplatformei B0, utilizata pentru Dacia Logan. Pe de alta parte, AvtoVAZ va plati inca 120 milioane de europentru licentierea productiei a doua tipuri de motoare Renault ce vor echipa urmatoarea generatie Lada.Renault detine o cota de 25+1% din actiun
AvtoVAZ, cel mai mare constructor auto din Rusia va plati grupului Renault 220 milioane de euro pentru a putea produce automobile Lada bazate pe modelul Dacia Logan. Renault va incasa pe de-o parte 100 de milioane de euro pentru licenta de productie aplatformei B0, utilizata pentru Dacia Logan. Pe de alta parte, AvtoVAZ va plati inca 120 milioane de europentru licentierea productiei a doua tipuri de motoare Renault ce vor echipa urmatoarea generatie Lada.
Renault detine o cota de 25+1% din actiunile companiei AvtoVAZ si intentioneaza sa realizeze la fabrica din Rusia un plan de retehnologizare similar cu cel de la Pitesti.
"În cazul Autovaz vom proceda cum am făcut şi cu Dacia în România. Vom retehnologiza fabrica şi peste câţiva ani vom vedea cum poziţionăm acest brand pepiaţă. În principal, vizăm piaţa din Rusia, însă nu vom rezerva Lada numai pentru această piaţă", a declarat pentru Capital Online liderul Renault pentru Regiunea Euromed, Christian Esteve.
Potrivit acestuia, inca nu se cunoaste cat timp va dura aducerea brandului Lada la nivelul la care se află în prezent Dacia, intrucat acest proces va fi puţin mai dificil în cazul Lada, pentru că Renault nu deţine portofoliul majoritar de actiuni la AvtoVAZ. "Aceasta e o companie pe picioarele sale şi avem de-a face cu un parteneriat aici", a adaugat Esteve.