- Diverse - nr. 180 / 30 Septembrie, 2008 Preocupat de reducerea noxelor si mai ales de eliminarea de pe drumurile publice a autoturismelor mai vechi de 12 ani, care nu doar ca polueaza, ci si prezinta, zic unii, pericol pentru circulatie, Guvernul a decis ca a doua etapa a cunoscutului program prin care se pot valorifica aceste masini, cu conditia achizitionarii uneia noi, sa inceapa la 1 octombrie a.c. Este vorba de predarea acestor vehicule la un centru de colectare a deseurilor metalice, binecunoscutele centre REMAT, de precizat ca vehiculul trebuie sa ajunga in curtea centrului de primire pe roti si cu toate dotarile din fabrica, dupa care, cel care a predat vehiculul, dupa indeplinirea unor formalitati, poate sa se adreseze uneia din cele 37 de firme care sunt inscrise in acest program. De retinut ca proprietarul unui vehicul inscris in programul Rabla primeste pentru acesta o suma de 3.000 de lei, bani care se varsa de la bugetul de stat firmei care va livra un autoturism nou. Prin urmare, aceasta suma se scade din valoarea vehiculului nou, dar este bine de stiut ca dealerii, pentru a atrage cat mai multi clienti, ofera numeroase oferte promotionale. Etapa a doua a programului Rabla se desfasoara intre 1 octombrie si 12 decembrie 2008; din experienta de pana acum se pare ca romanii prefera masini mai ieftine ale unor producatori, si nici nu este de mirare la saracia din tara, precum Dacia , Fiat, Renault sau Nissan. Acum, ar fi de discutat daca Guvernul procedeaza corect atunci cand incurajeaza, pe de alta parte, aducerea in tara a numeroase masini de mana a doua, din strainatate, dat fiind faptul ca in acest an, cand taxa de poluare, gaselnita care aduce bani buni in vistieria statutului, este mult mai mica pentru o masina veche decat pentru una noua. Explicatia initiatorilor acestei taxe ar fi ca o masina noua va polua mai mult in timp decat una