Oameni de marketing politic din Romania: tinerii utilizatori de internet din Romania sunt dezamagiti si nu mai merg la vot, oricat ai face pentru ei in mediul online. Comunicatori politici din Ungaria, Germania, Olanda si SUA: sa asteptam pana toti votantii, batrani fiind, dispar? Viitorul comunicarii politice tot pe net va fi, obisnuiti-va cu ideea, chiar daca e riscant. Ambele tabere si-au spus punctul de vedere la conferinta "Politica 2.0 - Cum se castiga alegerile in era digitala", organizata marti de Realitatea.net si Inpolitics.ro.
Informatia pe scurt:
Naumovici: Tinerii de pe net nu-s interesati de politica. Daca internetul exista in anii '80, Ceausescu murea de batranete;Geoana: Sunt prea multe televiziuni, trebuie sa ne adaptam la internet, internetul va atinge 50% din populatie in 2012;Turcescu: Publicul roman e prea superficial si in fata televizorului, si pe net;Martin Cserba: Daca tinerii, utilizatori de net, nu voteaza, trebuie sa asteptam pana dispar alegatorii batrani?Viktor Szigetvari: Internetul e bun nu doar pentru comunicarea cu electoratul, ci si pentru comunicarea interna si managementul de partid;Christian Passin: "Tu trebuie sa scrii pe blog, nu secretara".
Deschiderea conferintei a apartinut unor specialisti in marketing politic, ultimul fiind Bogdan Naumovici de la 23 Communication Ideas. El si-a bazat prezentarea pe propria experienta in alegerile locale, cand a realizat campania lui Cozmin Gusa. Rezultatul: pana la urma tot Oprescu a iesit invingator, majoritatea alegatorilor din Bucuresti au fost varstnici, iar Gusa n-a primit decat aproximativ 5% din voturi, in pofida faptului ca a beneficiat de o campanie masiva adresata tinerilor pe net.
Nu e vina internautilor, e vina politicienilor ca tinerii nu voteaza: daca internetul exista in anii '80, Ceausescu murea de batranete, crede Naumovici, convins acum ca la noi