Preluarea zborurilor low cost de pe Aeroportul „Aurel Vlaicu“ (Băneasa) pe „Henri Coandă“ (Otopeni) s-a desfăşurat ieri fără întârzieri semnificative.
Doar o mână de pasageri „rătăciţi“, care nu ştiau despre mutare, s-au oprit, în drum spre Otopeni, la Băneasa ca să ceară lămuriri. Până pe 12 octombrie, Aeroportul „Aurel Vlaicu“ va fi închis pentru lucrări de întreţinere. Avioanele companiilor care operau aici îşi iau zborul de pe Otopeni.
„M-au anunţat demult“
La terminalul de plecări de la Otopeni, cozile cele mai mari sunt la cursele low cost. E ora 15.00 şi, în faţa unui birou de check in pentru Napoli, câteva zeci de călători aşteaptă la o coadă să-şi predea bagajele. E oră de vârf, dar lumea nu se calcă pe picioare. Cei mai mulţi spun că ştiau de ceva vreme despre mutare.
„Am primit un SMS pe telefon de la companie, în care mi-au spus că zborul meu va fi de pe Otopeni, nu de pe Băneasa“, spune un pasager. De alături, o doamnă bine perogenată, cu o privire uşor obosită, aprobă din cap. „Şi pe mine m-au anunţat pe telefon încă de când eram în Italia!“, zice cu un aer plin de mândrie. „Bine că se mai gândesc şi la noi! De ce să nu fie bună şi modernizarea de la Băneasa? Atâta vreme cât ştim şi noi, n-are ce rău să facă“, adaugă şi Tudoriţa, menajera din România a unui bătrân italian.
Dacă-l întrebi pe tânărul pasager Valentin cum se simte pe Otopeni, primeşti un răspuns uşor blazat: „La fel ca pe Băneasa“. Nu că Aeroportul „Henri Coandă“ ar fi ajuns, peste noapte, la dimensiunile celui de la Băneasa, ci pentru că vede în jur o grămadă de călători gata de îmbarcare pe acelaş i avion low cost care de obicei îşi ia zborul de la Băneasa.
Taximetriştii, încurcă-lume
Valentin zice că a oprit întâi pe la Băneasa, cât să verifice dacă toate informaţiile din ultimele săptămâni sunt ade