* Fulga, deşi agramată, scapă nepedepsită
Băieţii care bat mingea în incinta unui sit arheologic reprezintă un pericol pentru ţară. Cam aşa s-ar traduce hotărârea Consiliului Naţional al Audiovizualului de a interzice difuzarea pe posturile de televiziune a celui mai recent spot pentru brandul Unirea.
În povestea care s-a difuzat deja difuzat pe posturile Antena 1, Pro TV, TVR 1, TVR 2, trei muncitori care participau la lucrările din sit joacă fotbal şi deja celebrul Dorel loveşte din greşeală cu mingea vasele de ceramică descoperite. Potrivit membrului CNA Dan Grigore, spotul propagă „anumite devieri comportamentale”. „Se atentează la patrimoniul cultural al unei ţări”, a clarificat situaţia pianistul.
Ca urmare a gravelor prejudicii pe care le-ar putea produce fiinţei naţionale, spotul publicitar a fost somat să intre în legalitate, ceea ce implică interzicerea difuzării pe posturile de televiziune, până la modificarea lui. Motivul a fost acela că spotul a încălcat art. 29, litera g din Legea audiovizualului, care prevede: „Publicitatea, inclusiv publicitatea autopromoţională, şi teleshoppingul trebuie să respecte următoarele condiţii: g) să nu stimuleze comportamente indecente sau imorale”, şi art. 10, alin. 3, litera f, din Legea audiovizualului, în care se stipulează: „În calitate de garant al interesului public în domeniul comunicării audiovizuale, Consiliul are obligaţia să asigure protejarea culturii şi a limbii române, a culturii şi limbilor minorităţilor naţionale”.
Deşi Consiliul este, măcar în teorie, apărătorul limbii române, la televizor se poate vedea în continuare spotul pentru Fulga, în care văcuţa animată foloseşte cu seninătate formula „mai m-am gândit”. Ceea ce o îndreptăţeşte pe eroina de vârstă şcolară din filmuleţ, adepta aceleiaşi prostii gramaticale, să creadă că aşa e corect. Băiatul care o însoţeşte prin pădur