Renumita maşină rusească va rula cu şasiu identic cu cel al modelelor produse de Dacia. Trenul de rulare împrumutat de la Logan va echipa modelul Kalina, unul dintre cele mai bine vândute la noi. 300 de români cumpără anual Lada. AvtoVAZ, cel mai mare producător de automobile din Rusia, care produce maşinile Lada, va plăti grupului Renault 100 de milioane de euro pentru licenţa platformei B0, pe care este construită familia de modele Logan.
Şasiul împrumutat de la Logan ar urma să echipeze modelul Kalina, precum şi o generaţie viitoare de Lada, încă nedefinitivată de inginerii AvtoVAZ.
Românii cumpără SUV
Sedanul Kalina este unul dintre cele mai bine vândute modele ale Lada în România. Anual sunt comercializate în jur de 300 de maşini şi numai în august au fost vândute 33 de unităţi, după cum ne-a declarat Gheorghe Baltoş, directorul general al ASBT Import Lada, principalul importator al mărcii.
“Circa 60% din unităţile vândute în România sunt SUV-urile Niva, iar 35% sunt Kalina”, a mai spus Baltoş. Preţurile poziţionează modelele Lada în competiţie cu Loganul: 8.500 de euro e preţul de bază al sedanului, în timp ce SUV-ul pleacă de la 9.000 de euro. Modelele Lada au motorizări de 1,6 litri pe benzină.
Ca să impulsioneze vânzările, un dealer al Lada a încercat să vândă maşinile la promoţie în această vară: la două maşini cumpărate, una era gratis. Clienţii nu au părut să fie foarte încântaţi, pentru că dealerul n-a vândut decât un singur astfel de calup, iar de la sfârşitul lui august a renunţat la promoţie.
Acţionar la ruşi
Acordul pentru platforma Logan vine pe fondul intrării Renault în acţionariatul AvtoVAZ, cu o participaţie de 25%, pentru un miliard de dolari. Renault a devenit astfel al treilea cel mai mare producător de automobile din lume, după cum a aprecia