» Sute de muncitori care au parasit santierele navale romanesti revin
acasa.
» Unii sunt dezamagiti de conditiile oferite in Occident, altii nu au putut suporta dorul de familii.
» Cei mai multi dintre ei spun ca nu vor mai repeta niciodata experienta.
Sute de angajati ai santierelor navale romanesti au decis, in urma cu cativa ani, sa paraseasca Romania si sa ia calea pribegiei. Atrasi in principal de salariile mai mari, acestia s-au indreptat catre tari precum Italia sau Spania, dar si catre destinatii mai "exotice", precum Norvegia si Statele Unite ale Americii. Unii au ales sa lucreze in domeniu, altii si-au incercat norocul unde au apucat. Criza prin care trece economia mondiala a afectat insa si industria constructiilor si reparatiilor de nave, astfel incat multi dintre cei care au plecat au inceput sa revina acasa.
Mirajul Occidentului, spulberat
In Occident cainii nu mai umbla cu covrigi in coada. Aceasta este concluzia multora dintre angajatii santierului naval Daewoo Mangalia Heavy Industries care s-au intors acasa. Coonducerea companiei a realizat scurte sondaje de opinie in randul lor, dupa ce i-a reangajat. "Am plecat din DMHI pentru un salariu mai mare, pentru sansa de a face ceva in viata. Am plecat pe un contract de un an in Italia, din care am stat numai doua saptamani, pentru ca nu s-au respectat conditiile contractului. Nu ne dadeau masa promisa, nici banii. Am revenit la DMHI pentru ca am rate la banci si am nevoie de un serviciu stabil", a declarat Ionut Florin Popa, divizia Outfiting.
In Italia a ajuns si T.P., angajat la aceeasi divizie. "Conditiile de munca erau cu totul diferite fata de ce ni s-a promis. Nu aveam ce lucra, tot timpul eram considerati tigani. Nu am suportat modul in care am fost tratati", spune el. In peninsula a ajuns si Cetin Cosali. "Am plecat din cauza banilor si