Romania ia in calcul posibilitatea construirii unei linii feroviare de mare viteza intre Constanta si vestul Europei, proiect care, potrivit unor calcule preliminare, ar putea insemna o investitie de maximum 20 miliarde euro, de trei ori mai mult decat se estimeaza in prezent pentru Autostrada Bechtel.
In ciuda sumei, oficiali din sectorul transporturilor sustin ca proiectul nu este doar fezabil, ci si necesar, in contextul dezvoltarii mediului de afaceri autohton. De altfel, reprezentanti ai Ministerului Transporturilor si oficiali din ministerele de resort din Austria si Ungaria vor discuta, in perioada urmatoare, la Bucuresti, posibilitatea construirii liniei feroviare de mare viteza pe teritoriul Romaniei, dinspre vestul Europei. “Am intrat intr-o discutie trilaterala de prelungire a liniei de mare viteza dinspre vestul Europei.
A pornit de la francezi. In cele din urma, am venit si noi cu propunerea de extindere de la Budapesta pe teritoriul tarii noastre”, a declarat pentru Business Standard Constantin Manea, directorul general al CFR Infrastructura.
Potrivit acestuia, la intalnirea organizata in Romania vor participa si reprezentanti ai companiilor feroviare din cele trei tari. Oficiali din domeniu spun ca o linie de mare viteza este foarte importanta pentru Romania, in conditiile in care va deveni un mijloc rapid de transport pentru oamenii de afaceri intre marile orase din Romania, unde se vor dezvolta proiecte in diverse domenii. “O linie de mare viteza nu se construieste doar in interes turistic. In statele europene, oamenii de afaceri opteaza pentru acest mijloc de transport”, a declarat Stefan Roseanu, secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare.
Linia de mare viteza Constanta - Budapesta va avea o lungime de circa 800 de kilometri. In privinta costurilor, pot fi facute estimari dupa tronsoane sim