Producătorul francez mizează, cu noul său model, pe consum şi emisii de noxe reduse şi pe un preţ atrăgător, dar trebuie să se dezvolte într-un segment aflat în scădere puternică şi dominat de un Logan mai atractiv decåt oricånd. Nu mulţi producători au curajul de a lansa un produs nou în momentul în care segmentul de piaţă din care acesta face parte scade cu peste 11%. Dacă mai adăugăm în ecuaţie şi faptul că, în acelaşi segment (în cazul de faţă, B)
Producătorul francez mizează, cu noul său model, pe consum şi emisii de noxe reduse şi pe un preţ atrăgător, dar trebuie să se dezvolte într-un segment aflat în scădere puternică şi dominat de un Logan mai atractiv decåt oricånd.
Nu mulţi producători au curajul de a lansa un produs nou în momentul în care segmentul de piaţă din care acesta face parte scade cu peste 11%. Dacă mai adăugăm în ecuaţie şi faptul că, în acelaşi segment (în cazul de faţă, B), acel constructor are deja un alt model, produs de o subsidiară, care este best-seller absolut şi are un preţ imbatabil, putem ajunge la concluzia că îndrăzneala este, de fapt, inconştienţă.
Asta, dacă nu ar fi vorba despre grupul Renault. Francezii au transformat deja curajul într-o constantă. Cånd au lansat Megane II, mulţi au spus că designul maşinii este complet anapoda, iar cånd a fost anunţat proiectul X90 (Logan), „specialiştii“ s-au grăbit să îi anunţe eşecul. Ambele modele au avut însă un succes nebun. Acum a venit råndul unei noi încercări.
Modelul Symbol intră pe piaţa romånească într-un moment în care concurenţa mizează ori pe maşini din clasa A sau C, ori pe SUV-uri. Motivele sunt lesne de înţeles: segmentele A şi C au crescut în 2008 cu 34,5%, respectiv 23,7%, iar vånzările de SUV-uri au avansat cu 14,5%. Şi totuşi, noul Renault de clasă B are cåteva atuuri care se pot dovedi cåştigătoare. Consumul oricărei variante din familia de p