Lenovo Romania, reprezentanta locala a celui de-al patrulea producator mondial de computere, apreciaza ca a avut asteptari prea optimiste atunci cand a anuntat in urma cu doi ani ca tinteste pana in 2008 un loc in primii trei jucatori de pe piata romaneasca de laptopuri.
"Ne aflam in prezent pe pozitia a patra. Am fost foarte optimist atunci cand am facut estimarile din 2006", a declarat Aurel Netin, directorul general al Lenovo Romania. Primii doi jucatori pe acest segment sunt Acer si Dell, potrivit estimarilor lui Mihai Guran, country manager al Dell Romania.
Perspectivele Lenovo pentru viitor nu sunt insa rezervate - "Odata cu lansarea unei noi game de computere portabile si debutul pe segmentul de servere intentionam sa fim mai agresivi pe un segment de piata pe care nu am fost foarte agresivi pana acum "firmele mici si mijlocii (IMM)", a adaugat Netin. El considera ca piata locala va creste anual cu cel putin 10% in urmatorii trei-patru ani.
Lenovo a lansat ieri trei laptopuri din gama SL care se adreseaza companiilor de dimensiuni mici si medii.
Pe langa dotarile specifice pentru business, acestea incorporeaza si functii multimedia (cum ar fi dotarea optionala cu unitati Blu-ray, iesiri HDMI), laptopurile vor fi oferite la pachet cu o serie de servicii targetate.
"Pornind de la premisa ca IMM-urile nu au posibilitatea de a avea un departament dedicat de IT, vom oferi clientilor servicii de back-up online al informatiilor, precum si asigurare pe componente sau pe intreg sistemul", a precizat Netin.
El a mai spus ca, pe langa sectorul IMM, compania tinteste si o parte a segmentului consumer, iar din luna octombrie va incepe comercializarea serverelor.
In paralel, Lenovo Romania isi va continua afacerile pe segmentul companiilor mari, care genereaza in prezent cele mai multe venituri.
La nivel global, 31% din vanzarile