Starea precară a infrastructurii rutiere şi majorarea preţului carburanţilor au determinat, în 2008, o creştere a tarifelor de transport marfă de la 1,8 lei/km la 2,4 lei/km, iar spre sfårşitul anului ar putea fi atinsă valoarea de 3,5 lei/km, echivalentă mediei europene. Membrii Consiliului Naţional Rutier (CNR) se declară dezamăgiţi şi indignaţi de rezultatele nule ale discuţiilor purtate cu reprezentanţii Guvernului pe parcursul acestui an. Niciuna dintre revendicări
Starea precară a infrastructurii rutiere şi majorarea preţului carburanţilor au determinat, în 2008, o creştere a tarifelor de transport marfă de la 1,8 lei/km la 2,4 lei/km, iar spre sfårşitul anului ar putea fi atinsă valoarea de 3,5 lei/km, echivalentă mediei europene.
Membrii Consiliului Naţional Rutier (CNR) se declară dezamăgiţi şi indignaţi de rezultatele nule ale discuţiilor purtate cu reprezentanţii Guvernului pe parcursul acestui an. Niciuna dintre revendicările transportatorilor romåni, printre care eliminarea rovinietei, îmbunătăţirea infrastructurii şi eliminarea restricţiilor de circulaţie pentru camioane, nu a fost soluţionată. Conform lui Ion Lixandru, vicepreşedinte UNTRR, din cauza lipsei de reacţie a autorităţilor „sunt multe companii afiliate la asociaţiile din CNR care au acumulat datorii uriaşe şi care nu vor putea plăti la scadenţă, fiind forţate ori să îşi înceteze activitatea, ori să majoreze substanţial tarifele“.
O treime dintre transportatori va dispărea
Situaţia critică în care se află companiile care desfăşoară activităţi de cărăuşie va duce la dispariţia a 35%-40% dintre ele pånă în 2012, consideră Augustin Hagiu, preşedintele FORT. „Nu cred că aceste firme vor fi înlocuite de companii străine, întrucåt şi pentru ei costurile ar fi prea mari din cauza infrastructurii precare de la noi“, adaugă Hagiu. Aceasta este, de altfel, şi una dintre princ