Pământul se învârtea prea încet pentru americani, iar ei au încercat să-l grăbească. N-a mers. Compania aeriană italiană Alitalia este în pragul falimentului. După ce de-a lungul timpului a mai tot primit ajutoare de la stat, aprobate de Uniunea Europeană, transportatorul n-a reuşit să revină pe linia de plutire. Posibilul faliment al Alitalia a creat emoţie în Italia, avånd şi reverberaţii politice. Premierul Berlusconi, care nu vrea să-şi asocieze mandatul cu un a
Pământul se învârtea prea încet pentru americani, iar ei au încercat să-l grăbească. N-a mers.
Compania aeriană italiană Alitalia este în pragul falimentului. După ce de-a lungul timpului a mai tot primit ajutoare de la stat, aprobate de Uniunea Europeană, transportatorul n-a reuşit să revină pe linia de plutire. Posibilul faliment al Alitalia a creat emoţie în Italia, avånd şi reverberaţii politice. Premierul Berlusconi, care nu vrea să-şi asocieze mandatul cu un astfel de eveniment, a constatat că de la guvern nu mai poate da bani, dar poate găsi un grup de investitori interesaţi de companie. Pe care i-a şi găsit. Bineînţeles, pentru că e vorba de banii lor, investitorii au vrut să ştie cum vor fi cheltuiţi, ce se schimbă în management şi care sunt măsurile care trebuie luate. Evident, o soluţie la îndemånă de reducere a cheltuielilor este şi micşorarea numărului de salariaţi. Au fost nevoiţi să discute şi cu sindicatele, care nici nu au vrut să audă de astfel de sacrificii. Adică, banii investitorilor erau buni, dar să fie cheltuiţi la fel ca şi pånă atunci şi toată lumea să-şi păstreze slujbele. N-a mers. Sindicatele par că preferă falimentul decåt să-şi schimbe stilul de muncă. Cam la fel procedau sindicatele din Romånia cu ani în urmă, cånd întreprinderile urmau să fie privatizate. Multe astfel de companii şi-au dat apoi duhul, după ce i-au pus pe fugă pe investitori, salariaţii fii