Campania “Piazza di Romania” încearcă schimbarea imaginii românilor din Italia. În “Piazza di Romania”, de la Milano, reprezentantul MAE, responsabil cu organizarea acestui eveniment, Oana Campania “Piazza di Romania” încearcă schimbarea imaginii românilor din Italia. În “Piazza di Romania”, de la Milano, reprezentantul MAE, responsabil cu organizarea acestui eveniment, Oana Marinescu, îşi exprimă opinia în legătură cu organizarea acestui proiect.
În realizarea acestui proiect, s-au folosit resurse financiare de la guvern, iar restul banilor s-au obţinut din surse private. Suma totală este de 600.000 euro.
Oana Marinescu, familiarizată cu situaţia românilor din Italia, susţine: “Nu poţi aştepta să vină MAE să-ţi rezolve problemele cu o soluţie miraculoasă, ci contează foarte mult şi contribuţia individuală a românilor prezenţi pe teritoriul italian.”
Proiectele asociaţiilor româneşti din Italia pot fi sau nu susţinute financiar din România, fiindcă banii nu sunt niciodată suficienţi, dar asociaţiile trebuie să propună constant proiecte. Pentru punerea în practică a acestora, preşedinţii asociaţiilor trebuie să ceară sponsorizări şi de la privaţi.
Acestea sunt mecanismele prin intermediul cărora asociaţiile ar trebui să îşi susţină şi promoveze iniţiativele, conform părerii reprezentantului MAE. Important este că acolo unde sunt nuclee de românism, asociaţiile trebuie să creeze programe, să sprijine românii nou-veniţi, să le explice că trebuie respectate regulile locale.
De asemenea, Marinescu le recomandă asociaţiilor româneşti să aibă încredere în oamenii pe care îi reprezintă, să se promoveze şi să se unească. Pe românii din Italia, îi vrea “uniţi şi pro-activi, conştienţi de puterea pe care o pot avea aici, în Italia” şi îi îndeamnă să găsească soluţii concrete în teritoriul italian după formul