Pe lista scurta a locatiilor posibile pentru fabrica P&G de 100 de milioane de dolari au fost si Polonia, Turcia si Ucraina, tari care din 2010 se vor numara printre pietele aprovizionate de la Ploiesti.
"Pana acum doi ani, Romania nu era pe radarul Procter & Gamble pentru astfel de investitii (proiecte greenfield cu importanta regionala - n. red.)", spune Ramona Brad, external relations group leader in cadrul Procter & Gamble Romania.
Perspectiva intrarii Romaniei in Uniunea Europeana a schimbat insa modul de abordare a pietei de catre compania americana. In 2006, P&G a deschis un centru regional de servicii la Bucuresti, cu 150 de angajati in prezent, totul pornind de la propunerea lui Jose Medran, seful P&G Romania, ca si piata locala sa fie analizata pentru acest proiect. Recent, compania a anuntat investitii de peste 100 de milioane de dolari in constructia unei fabrici de produse de ingrijire a parului pe un teren de 25 de hectare din Parcul Industrial Ploiesti.
"Unul din argumentele aduse in favoarea Romaniei a fost statutul acesteia de membra a Uniunii Europene. Am luat in calcul si posibilitatile de a incheia parteneriate cu statul roman", afirma Ramona Brad.
Compania poarta discutii cu autoritatile romane pentru a primi facilitati din partea statului pentru investitia de 100 de milioane de dolari. Brad mai spune ca P&G ar putea incheia un parteneriat cu statul roman pentru programe de calificare a fortei de munca. "Este imbucurator faptul ca, in trecut, zona Ploiestiului a avut un profil petrochimic. Speram ca si cei care au plecat din zona pentru a munci in afara sau in alte regiuni sa revina", mai spune Brad.
Fabrica va fi construita pe un teren concesionat de autoritatile locale pe 45 de ani, pe care P&G a platit circa 9 milioane de euro, potrivit unor surse din piata.
"In Romania, am ales varianta parcului indus