» Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a stabilit ca posturile de televiziune si de radio private pot cere taxa de acces politicienilor aflati in campanie electorala numai la emisiunile de promovare si pentru reclamele electorale.
» In ciuda opozitiei televiziunilor, accesul politicienilor la emisiunile de dezbatere electorala va fi gratuit. In timp ce posturile se plang ca astfel de emisiuni nu au audienta si nu-si justifica banii cheltuiti, CNA a insistat ca publicul nu se poate uita la "comedii facute pe bani".
Posturile private de televiziune si de radio vor putea, pentru prima data, sa conditioneze accesul candidatilor aflati in campanie electorala la emisiunile de promovare, prin plata unui tarif unic. Fiecare post isi poate stabili suma de bani pe care o va percepe pe timpul alocat fiecarui politician intr-o astfel de emisiune. Suma va fi negociata cu partidele, trebuie sa fie aceeasi pentru toate si va fi facuta publica. Exceptie vor face emisiunile de dezbatere din timpul campaniei electorale, unde accesul candidatilor va fi gratuit. De asemenea, posturile pot cere bani pe reclamele electorale, care pana acum erau difuzate gratuit. Grupajele de reclame platite pot fi inserate si in emisiunile de dezbatere, cu conditia sa respecte regula celor 12 minute de publicitate pe ora.
Conform unui studiu EPRA, aceasta practica este specifica tarilor din Estul Europei si din Balcani, in timp ce majoritatea tarilor din Europa Occidentala interzic publicitatea politica platita (cu exceptia Austriei, Finlandei si Olandei).
"Aceasta noutate care inseamna posibilitatea candidatilor de a-si plati timpii de antena, spre deosebire de campaniile precedente, nu vine dintr-o initiativa a CNA, ci din legea votata de Parlamentul Romaniei", le-a explicat Rasvan Popescu, presedintele CNA, reprezentantilor posturilor tv prezenti la s