STRATEGIE Supusă unei competiţii tot mai acerbe, Nokia îşi reorientează businessul din zona exclusivă a producţiei către servicii, cu scopul de a-şi menţine poziţia de lider în toate segmentele de piaţă. Într-o lume a tehnologiei mobile în care lansarea iPhone a fost un seism de prima pagină a ziarelor, cu replici săptămåni la rånd din partea concurenţei reprezentate de HTC, Samsung, iar recent, Google, cel mai mare producător de telefoane mobile, nu are în gam
STRATEGIE Supusă unei competiţii tot mai acerbe, Nokia îşi reorientează businessul din zona exclusivă a producţiei către servicii, cu scopul de a-şi menţine poziţia de lider în toate segmentele de piaţă.
Într-o lume a tehnologiei mobile în care lansarea iPhone a fost un seism de prima pagină a ziarelor, cu replici săptămåni la rånd din partea concurenţei reprezentate de HTC, Samsung, iar recent, Google, cel mai mare producător de telefoane mobile, nu are în gama actuală niciun produs similar, un mobil cu ecran sensibil la atingere. În acelaşi mediu, al dispozitivelor inteligente de buzunar care pot înlocui PC-ul, telefoanele inteligente ale Nokia, cu excepţia vårfului de gamă - Communicator - nu sunt capabile să ordoneze contactele din agendă decåt după nume sau prenume.
Cu toate acestea, producătorul finlandez nu numai că îşi menţine poziţia de lider global, dar este lider la vånzări şi pe segmentele unde concurează iPhone sau BlackBerry. În momentul în care Apple contabilizează un milion de iPhone våndute, circa un miliard din cele 3,3 miliarde de utilizatori de telefonie mobilă au în buzunar un Nokia. Potrivit companiei de analiză de piaţă Gartner, Research in Motion, producătorul lui BlackBerry deţine acum o felie de 17,4% din piaţa de smartphones, HTC a avansat la 4,1%, în timp ce Nokia are o cotă confortabilă de 47,5%. Care să fie secretul companiei finlandeze care a început acum 14