Transporturile dau asigurări că anul viitor proiectele de infrastructură vor atrage cel puţin 350 de milioane de euro din fonduri europene. Sursa: EvZ
România ar putea absorbi anul viitor primii bani proveniţi din fondurile postaderare. Potrivit lui Ludovic Orban, ministrul transporturilor, infrastructura va înghiţi în 2009 între 350 şi 500 de milioane de euro din fondurile europene, în funcţie de ritmul de realizare al exproprierilor.
Cei mai mulţi bani vor fi alocaţi pentru construcţia tronsoanelor de autostradă incluse în Coridorul IV paneuropean (Nădlac - Arad - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa).
„Obiectivul nostru este semnarea contractelor pentru toate tronsoanele până la 1 iulie 2009“, a declarat Orban. Şeful de la Transporturi promite că până la finalul anului se vor cunoaşte constructorii pentru mai bine de 200 de kilometri de autostradă, respectiv tronsoanele Arad - Timişoara, inclusiv centura Aradului, Lugoj - Deva - Simeria - Orăştie, Cernavodă - Constanţa. Orban lasă viitorului ministru semnarea contractelor de construcţie pentru tronsoanele Timişoara - Lugoj, Arad - Nădlac, Lugoj - Deva şi Sibiu - Piteşti.
180 de kilometri de autostradă, până la finele lui 2010
Românii vor putea circula la finalul lui 2010 pe 180 de kilometri noi de autostradă, garantează Ştefan Szobotka, directorul de comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), respectiv tronsoanele Bucureşti - Moara Vlăsiei - Ploieşti, Câmpia Turzii - Gilău şi Suplacu de Barcău - Borş, din cadrul Autostrăzii Transilvania şi centura Sibiului.
În condiţiile în care la finalul lui 2010 deschidem circulaţiei doar 180 de noi kilometri de autostradă, şeful de la Transporturi se arată mai mult decât optimist, promiţând că reţeaua de autostrăzi a României va ajunge la final