- Diverse - nr. 181 / 1 Octombrie, 2008 Noul Cod rutier, sau, pentru a respecta cu exactitate denumirea oficiala, Legea privind aprobarea O.U.G nr. 63/2006 pentru modificarea si completarea O.U.G nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, a stabilit sanctionarea contraventionala a acelor care incalca normele de circulatie cu amenzi care sunt in functie de salariul minim brut pe economie, apreciind, probabil, ca in Romania inflatia va face ravagii si, pentru a asigura venituri constant mari la bugetele locale, caci acolo se duc banii din amenzi, a prevazut ca punctul-amenda sa fie in cuantum de 10 la suta din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotarare de guvern si nu in urma unor negocieri intre partenerii sociali. De fapt, salariul minim a fost stabilit de catre guvern in urma unui acord semnat cu partenerii sociali, respectiv sindicate, patronat si guvern, dar, este posibil, asa cum s-a mai intamplat, ca primii doi parteneri sa prevada si alte trepte de salarizare in anumite cazuri. Prin urmare, cum zice romanul, batut in cuie in ce priveste valoarea punctului amenda este salariul minim brut pe economie stabilit de guvern, salar care, pana acum a fost de 500 de lei, iar de la 1 octombrie, deci de astazi, este de 540 de lei, urmand ca de la 1 ianuarie 2009 salariul minim brut pe economie sa ajunga la 600 de lei. Daca privim lucrurile din punctul de vedere al unui cetatean care trebuie sa traiasca timp de o luna cu acesti bani, vom zice ca salariul acesta este unul de mizerie. Intorcand foaia si adunand minimul de puncte-amenda care le poate da un agent de circulatie pentru incalcari la regimul circulatiei, care se incadreaza in clasa intai de sanctiuni, unde se dau doar 2-3 puncte-amenda, vom spune ca suma este foarte mare, respectiv de 1.080 de lei in cazul a doua puncte-amenda si de 1.720 de lei pentru trei puncte amenda, pana la 3